Veelgestelde vragen (FAQ)

Werknemer? Bekijk dan de vaak gestelde vragen op deze pagina

Voor alle bedrijven is het verstandig om een flexibele schil te houden voor eventuele slechtere tijden. Daarnaast willen veel bedrijven niet de administratieve rompslomp en de arbeidsrechtelijke risico’s. Wij kunnen jou daar mee ontlasten. Wij verzorgen de contracten met de medewerker(s), de uitbetaling van het salaris, afdrachten aan de belastingdienst, StiPP, sociaal fonds, Arbodienst etc. Het enige wat jij hoeft te doen is het doorsturen van de uren en het zorgen voor de betaling van de facturen.

Uitzenden is geschikt voor praktisch alle branches. Op dit moment zijn wij actief in de volgende branches:

  • Bouw
  • Groen/Agrarisch
  • Zorg
  • Techniek
  • Grond-, weg-, en waterbouw (GWW)
  • Productie

Staat jouw branche hier niet tussen, neem dan contact met ons op. Wij staan voor elke branche open!

Wij zijn een klein en hecht team. Iedereen weet van de meeste zaken wel af. Bekijk hier wie je nodig hebt. Wij zijn in principe elke ochtend sowieso op kantoor. In de middag is ons kantoor niet altijd bezet. Wil je langskomen? Bel dan even voor de tijd, dan weet je zeker dat de goede persoon hier is. Daarnaast zijn wij tot 21 uur s avonds altijd wel bereikbaar. Neemt jouw contactpersoon niet op. Spreek een bericht in, dan wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Of stuur een bericht.

Wanneer je je backoffice uitbesteed aan Haan Personeelsdiensten dan scheelt je dat heel wat administratie. Je loopt geen arbeidsrechtelijke risico’s en je houdt een vast aanspreekpunt voor al je personeelszaken.

Wij zijn een hele laagdrempelige partij. Neem vrijblijvend contact met ons op. Dit kan op allerlei manieren. Klik hier om je in te schrijven of stuur ons een bericht, bel ons, of stuur een mail en wij komen bij je langs om te praten over jouw personeelsvraagstuk.

Een nieuwe medewerker kan digitaal ingeschreven worden. Klik hier om een medewerker in te schrijven. Daarnaast is een medewerker altijd welkom op kantoor bij ons voor de inschrijving. Na de inschrijving volgt een contract. Dit gaat geheel digitaal en kan ook door de medewerker digitaal worden ondertekend. Na de ondertekening van het contract krijg je als opdrachtgever een opdrachtbevestiging in de mail. Ook dit kan digitaal ondertekend worden.

Ja, dat kan, wij houden rekening met opvolgend werkgeverschap.

In de uitzendbranche wordt gewerkt met de cao voor Uitzendkrachten. Binnen deze cao wordt gewerkt met een fasen systeem, namelijk Fase A, Fase B en Fase C. Fase A duurt maximaal 78 weken. Fase B 4 jaar en Fase C in een vast contract. Wij kunnen uw medewerker onbeperkt voor u laten werken, echter heeft de medewerker na 4,5 jaar wel recht op een contract voor onbepaalde tijd.

Wij werken volgens de CAO voor Uitzendkrachten. Werknemers worden conform deze cao’s verloond met uitzondering van de zes punten van de inlenersbeloning. Deze worden toegepast vanuit de cao die van toepassing is bij de opdrachtgever, waar de werknemers aan het werk zijn.

Wij zijn bereikbaar via 0597-647143. Heb je meerdere vragen of wil je liever langskomen? Maak dan een afspraak met ons. Wij komen dan bij jou langs of je kunt bij ons op kantoor langskomen.

Dit is geen probleem. Voor AOW-gerechtigde medewerkers kunnen wij zelfs een aantrekkelijk aanbod voor u maken, aangezien er minder premies betaald hoeven te worden voor AOW-gerechtigde medewerkers. Naast AOW’ers kunt u ook terecht bij ons met BBL’ers, oproepkrachten, weekendhulpen, vakantiewerkers en bijvoorbeeld Wajong’ers.

Dit is geen probleem. Echter is het voor de medewerkers wel belangrijk om op de juiste plek loonheffingskorting te vragen. De loonheffingskorting moet aan staan bij het uitzendbureau waar het meeste verdiend wordt. Dit voorkomt eventuele naheffingen bij de aangifte inkomstenbelasting.

Wij factureren iedere maandag, tenzij dit een feestdag is.

Wij verlonen per 4 weken. Een periode begint bijvoorbeeld op maandag in week 1 en duurt tot en met zondag week 4. De dinsdag in week 5 wordt het loon uitbetaald. Omdat wij per 4 weken verlonen, ontvang je 13 keer per jaar loon. De weeknummers van de betaaldata zijn: 5, 9, 13, 17, 21, 25, 29, 33, 37, 41, 45, 49, 52/1. Mocht het voorkomen dat jouw medewerker nu weekverloning gewend is, dan kan hij of zij indien gewenst een voorschot krijgen.

Afhankelijk van wat u als opdrachtgever wenst, zijn er verschillende mogelijkheden. Alle uren worden digitaal verwerkt. Je kunt (indien gewenst) als opdrachtgever de uren via de online omgeving de uren doorgeven. Als je eenmaal een inlog hebt, kun je hier ook de facturen inzien en de gewerkte uren van uw medewerkers. Daarnaast is het mogelijk dat de medewerker zelf de uren doorgeeft en dat je de uren enkel controleert.

Een medewerker moet zich bij ziekte melden bij jou als opdrachtgever en bij ons als feitelijk werkgever. De ziekmelding moet op de eerste werkdag gedaan worden voor 9 uur in de ochtend en dit kan enkel telefonisch. Berichten via WhatsApp, Facebook of mail worden niet in behandeling genomen. Ziekte meldingen die na de eerste dag gemeld worden, worden niet met terugwerkende kracht verwerkt.

De betaling van ziektegeld is afhankelijk van het contract en de daarvoor geldende cao voor Uitzendkrachten. Wij betalen standaard onze medewerkers door conform de geldende cao. Hier schuilt voor jou als opdrachtgever het grote voordeel van een uitzendkracht ten opzichte van eigen personeel. Bij ziekte heb je zelf geen kosten die je wel zou hebben als je iemand zelf in dienst hebt.

Het recht op doorbetaling wordt bepaald op basis van het gemiddeld aantal gewerkte uren in de afgelopen 13 weken. Bij werknemers met een detacheringscontract wordt het aantal contracturen aangehouden.

Betaling ziektegeld bij arbeidsovereenkomst met uitzendbeding: Het UWV betaald de werknemer 70% van het dagloon, aangevuld tot 91% (eerste jaar) door ons.

Betaling ziektegeld bij arbeidsovereenkomsten zonder uitzendbeding schrijft de ABU cao voor: 1 wachtdag en 91% doorbetaling tot einde contract.

Nog meer vragen? Ik vertel je graag meer.

Bart Haan

Sales & Recruitment