Veelgestelde vragen

Contact
Uitzendbureau Nieuwe Pekela
  • Werknemer
  • Werkgever

Als je bij ons komt werken heb je voor jezelf altijd nog vragen, daarom hebben wij een lijst opgesteld met vragen die ons vaak worden gesteld. Daarnaast hebben we vragen opgenomen die goed zijn om te weten. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Hoe meld ik me ziek?

Ben je ziek? Meld je op de eerste dag van ziekte. Ziekmelden gaat uitsluitend telefonisch  via 0597647143 (niet via WhatsApp of Mail).

Hoe kan ik me inschrijven bij Haan Personeelsdiensten?

Dat kan op verschillende manieren op deze site. Bijvoorbeeld via de knop “Open sollicitatie”. Vul hier je gegevens in en je staat vervolgens bij ons ingeschreven. Klik op de onderstaande link om je direct in te schrijven.

Open sollicitatie

Tip: voeg ook je cv toe, dan hebben we gelijk alle gegevens van je. Heb je geen cv maar zou je die wel graag willen? Vul dan je gegevens in en we stellen samen een profiel op tijdens een kennismakingsgesprek.

Wat gebeurt er na mijn inschrijving?

Na jouw inschrijving bij ons nemen wij contact met je op en nemen we kort jouw wensen door en bekijken we of we gelijk iets voor je kunnen doen. Vaak maken we ook gelijk een afspraak voor een kennismaking bij ons op kantoor. We houden van korte lijntjes dus is het ook van belang om elkaar te leren kennen. Op deze manier weet jij met wie je zaken doet.

Heb ik een vast contactpersoon?

Nee, in principe heb je geen vast contactpersoon maar wij zijn een klein team en iedereen weet wat er speelt. Mocht het zo zijn dat je iemand direct wilt spreken dan kun je op meerdere manieren direct contact met ons opnemen. Bezoek de contactpagina

Ik kan aan het werk, hoe krijg ik een contract?

Wij werken met een volledig online systeem. Als je voor ons aan het werk gaat, moet alleen de identificatie nog geregeld worden. Na de identificatie ontvang je van ons een contract in de mail. Dit contract kun je rustig doorlezen en digitaal ondertekenen. Na ondertekening krijg je het ondertekende contract in PDF formaat in de mail.

Digitaal ondertekenen, hoe werkt dat?

Bekijk deze video voor uitleg

Hoe wordt mijn loon vastgesteld?

De hoogte van het loon is afhankelijk van het loon wat iemand in dezelfde functie verdient bij de opdrachtgever. De inschaling is opgenomen in de uitzendbevestiging. De uitzendbevestiging bevat de belangrijkste gegevens van de plaatsing en inschaling. Dit is onderdeel van jouw contract. Ben je het niet eens met de inschaling? Neem dan contact met ons op.

Wat is de inlenersbeloning?

Mensen die als uitzendkracht werken hebben op sommige gebieden dezelfde rechten als mensen in dienst van de opdrachtgever. De volgende aspecten vallen onder de inlenersbeloning:

  • Het bruto loon conform de schaal waarin de werknemer is ingedeeld;
  • ATV/ ADV;
  • Toeslagen voor overwerk en onregelmatige uren;
  • Initiële loonsverhogingen zoals bij inlener bepaald;
  • Onkostenvergoedingen;
  • Per januari 2022 hoort hier ook de eenmalige uitkering bij
Wanneer wordt het loon betaald?

periodewekenuitbetaaldatum
11-41-feb
25-81-mrt
39-1229-mrt
413-1626-apr
517-2024-mei*
621-2421-jun
725-2819-jul
829-3216-aug
933-3613-sep
1037-4011-okt
1141-448-nov
1245-486-dec
1349-5230-dec

* vakantiegeld

Hoe vraag ik een voorschot aan?

Als je hebt gewerkt kan je een voorschot aanvragen. Je kunt niet meer voorschot krijgen dan je in geld van ons tegoed hebt. Je kunt een voorschot aanvragen via info@haanpersoneelsdiensten.nl. Het uitbetalen van vakantiegeld is alleen mogelijk in mei, wettelijke vakantiedagen kunnen niet worden uitbetaald in geld dit kan enkel in tijd worden opgenomen.

Hoe kan ik uren doorgeven?

De wijze van uren doorgeven kan op verschillende manieren. Indien jouw werkgever de uren niet voor je door geeft dien je dit zelf te doen. Dit kan via de Tigris app op je telefoon via https://werknemer.tigris.nl. De Tigris app is te downloaden in de Apple App Store of Google Play Store.

Ik heb nog geen account, hoe werkt dat?

Als je voor ons aan het werk gaat krijg je een link in je mail. Hierin word je gevraagd om een account aan te maken. Hier dien je dan een wachtwoord in te vullen van minimaal 10 cijfers/letters/tekens. Als je dit hebt gedaan, kun je heel eenvoudig online inloggen. Heb je nog geen link ontvangen? Neem dan even telefonisch contact met ons op, dan krijg je deze link alsnog.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, en nu?

Ga naar de app op je telefoon of https://werknemer.tigris.nl en klik hier op wachtwoord vergeten. Je kunt nu een nieuw wachtwoord aanmaken.

Hoe ontvang ik mijn loonstrook?

Nadat de verloning is geweest ontvang je de loonstrook in je mail.

Ik heb een vraag over mijn loonstrook, waar kan ik terecht?

Wij houden van korte lijntjes, neem telefonisch contact met ons op via 0597-647143 of kom bij ons langs op kantoor en we nemen je loonstrook samen door. De uren die ingevuld zijn op de timesheet worden verloond. Dit geldt ook voor de onkosten zoals reiskostenvergoeding. Heb je een vraag over je loon, bekijk dan eerst of alle timesheets in de periode goed zijn, voordat je contact met ons opneemt.

Hoe kan ik zien hoeveel vakantiedagen ik heb opgebouwd?

In de app of online omgeving klik je op jouw opdrachtgevers. Vervolgens open je een nieuwe timesheet. Op de app zie je onder in beeld het kopje ‘reserveringen’. Als je hier op klikt zie je het aantal uren dat je nog hebt staan aan reserveringen.

Hoe neem ik vakantiedagen op?

Wil je vakantie opnemen als je geen volledige week hebt gewerkt, vul dan op de timesheet zelf de uren in die je wilt opnemen. Dit kan je invullen per dag onder het kopje reserveringen. LET OP: Houd er wel rekening mee dat je in de zomer voldoende dagen hebt voor de vakantie. Je kunt niet onder 0 komen met de vakantie-uren.

Wanneer wordt het vakantiegeld uitbetaald?

Het vakantiegeld wordt uitbetaald in de verloningsronde van periode 5 in mei. Dus in week 21.

Is het uitbesteden van mijn personeelsbestand geschikt voor mijn bedrijf?

Voor alle bedrijven is het verstandig om een flexibele schil te houden voor eventuele slechtere tijden. Daarnaast willen veel bedrijven niet de administratieve rompslomp en de arbeidsrechtelijke risico’s. Wij kunnen jou daar mee ontlasten. Wij verzorgen de contracten met de medewerker(s), de uitbetaling van het salaris, afdrachten aan de belastingdienst, StiPP, sociaal fonds, Arbodienst etc. Het enige wat jij hoeft te doen is het doorsturen van de uren en het zorgen voor de betaling van de facturen.

Voor welke branches is uitzenden geschikt?

Uitzenden is geschikt voor praktisch alle branches. Op dit moment zijn wij actief in de volgende branches:

  • Bouw
  • Groen/Agrarisch
  • Zorg
  • Techniek
  • Grond-, weg-, en waterbouw (GWW)
  • Productie

Staat jouw branche hier niet tussen, neem dan contact met ons op. Wij staan voor elke branche open!

Wanneer kan ik mijn contactpersoon bereiken?

Wij zijn een klein en hecht team. Iedereen weet van de meeste zaken wel af. Bekijk hier wie je nodig hebt. Wij zijn in principe elke ochtend op het kantoor. In de middag is ons kantoor niet altijd bezet. Wil je langskomen? Bel dan even voor de tijd, dan weet je zeker dat de goede persoon aanwezig is. Daarnaast zijn wij tot 21 uur s avonds altijd wel bereikbaar. Neemt jouw contactpersoon niet op? Spreek een bericht in, dan wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Of stuur een bericht.

Wat is het voordeel van het uitbesteden van mijn backoffice?

Wanneer je je backoffice uitbesteed aan Haan Personeelsdiensten dan scheelt je dat heel wat administratie. Je loopt geen arbeidsrechtelijke risico’s en je houdt een vast aanspreekpunt voor al je personeelszaken.

Hoe kan ik mij inschrijven als nieuwe opdrachtgever?

Wij zijn een hele laagdrempelige partij. Neem vrijblijvend contact met ons op. Dit kan op allerlei manieren.  Stuur ons een bericht, bel ons, of stuur een mail en wij komen bij je langs om te praten over jouw personeelsvraagstuk.

Hoe kan ik een nieuwe werknemer aanmelden?

Een nieuwe medewerker kan digitaal ingeschreven worden. Klik hier om een medewerker in te schrijven. Daarnaast is een medewerker altijd welkom op kantoor bij ons voor de inschrijving. Na de inschrijving volgt een contract. Dit gaat geheel digitaal en kan ook door de medewerker digitaal worden ondertekend. Na de ondertekening van het contract krijg je als opdrachtgever een opdrachtbevestiging in de mail. Ook dit kan digitaal ondertekend worden.

Kunnen lopende contracten worden overgezet naar Haan Personeelsdiensten?

Ja, dat kan. Wij houden rekening met opvolgend werkgeverschap.

Hoelang kan ik een werknemer via een uitzend constructie laten lopen?

In de uitzendbranche wordt gewerkt met de cao voor Uitzendkrachten. Binnen deze cao wordt gewerkt met een fasen systeem, namelijk Fase A, Fase B en Fase C. Fase A duurt maximaal 52 weken. Fase B 3 jaar en Fase C is een vast contract. Wij kunnen je medewerker onbeperkt voor je laten werken, echter heeft de medewerker na 4 jaar wel recht op een contract voor onbepaalde tijd.

Volgens welke cao werken mijn werknemers?

Wij werken volgens de cao voor Uitzendkrachten. Werknemers worden conform deze cao’s verloond met uitzondering van de zes punten van de inlenersbeloning. Deze worden toegepast vanuit de cao die van toepassing is bij de opdrachtgever, waar de werknemers aan het werk zijn.

Waar kunnen mijn werknemers terecht met vragen?

Wij zijn bereikbaar via 0597-647143. Heb je meerdere vragen of wil je liever langskomen? Maak dan een afspraak met ons. Wij komen dan bij jou langs of je kunt bij ons op kantoor langskomen.

Mijn werknemer is AOW-gerechtigd. Kan ik hem aanmelden?

Dit is geen probleem. Voor AOW-gerechtigde medewerkers kunnen wij zelfs een aantrekkelijk aanbod voor u maken, aangezien er minder premies betaald hoeven te worden voor AOW-gerechtigde medewerkers. Naast AOW’ers kunt u ook terecht bij ons met BBL’ers, oproepkrachten, weekendhulpen, vakantiewerkers en bijvoorbeeld Wajong’ers.

Mijn werknemer werkt bij meerdere uitzendbureaus. Is dat een probleem?

Dit is geen probleem. Echter is het voor de werknemer wel belangrijk om op de juiste plek loonheffingskorting te vragen. De loonheffingskorting moet aan staan bij het uitzendbureau waar het meeste verdiend wordt. Dit voorkomt eventuele naheffingen bij de aangifte inkomstenbelasting.

Wanneer vindt de facturatie plaats?

Wij factureren iedere maandag, tenzij dit een feestdag is.

Op welke dagen worden mijn werknemers uitbetaald?

Wij verlonen per 4 weken. Een periode begint bijvoorbeeld op maandag in week 1 en duurt tot en met zondag week 4. De dinsdag in week 5 wordt het loon uitbetaald. Mocht het voorkomen dat jouw medewerker nu weekverloning gewend is, dan kan hij of zij indien gewenst een voorschot krijgen.

periodewekenuitbetaaldatum
11-41-feb
25-81-mrt
39-1229-mrt
413-1626-apr
517-2024-mei*
621-2421-jun
725-2819-jul
829-3216-aug
933-3613-sep
1037-4011-okt
1141-448-nov
1245-486-dec
1349-5230-dec

* vakantiegeld

Bart Haan

Op zoek naar een baan? Ik vertel je graag meer.

Hoe werkt onze
sollicatieprocedure

Stap 1
Je solliciteert

Solliciteren kan makkelijk en snel door (bovenaan en onderaan) op Solliciteer direct te klikken op deze pagina.

Stap 2
Bevestiging van de sollicitatie

Na je sollicitatie ontvang je een bevestiging van je sollicitatie per mail. Vervolgens nemen wij contact met je op om een kennismakingsgesprek te plannen.

Stap 3
Kennismaking

Onder het genot van een kop koffie of thee kijken we of deze vacature bij je past of dat een andere vacature wellicht beter bij je zou passen.

Stap 4
Op gesprek bij opdrachtgever

Na ons gesprek stellen wij jou voor bij onze opdrachtgever. Als de opdrachtgever geïnteresseerd is, kan je op gesprek bij de opdrachtgever.

Stap 5
Match!

Is de klik er tussen jou en de opdrachtgever? Online vul je je gegevens in en wij stellen een contract voor je op! Als alles getekend is, kun je aan de slag.

Volgende stappen

Cijfers waar we trots op zijn

75 Wij werken voor meer dan 75 klanten
200 Meer dan 200 mensen werken dagelijks voor ons
9.6 Medewerkers geven ons gemiddeld een 9.6 via Indeed